Friday 27 November 2009

AL-FATIHAH UNTUK ARWAH SAID@RAIS BIN SELAMAT


dia lelaki yang mulia
dia lelaki yang hebat
dia lelaki yang pemurah
dia datok aku
24 november 2009
pergi nya seorang hamba ALLAH di muka bumi ini

aku masih ingat lagi saat arwah sedang nazak di jemput malaikat izrail
kami adik beradik tengah gelak ketawa main badminton kat luar rumah
abah aku pangil suruh masuk(waktu dah nak magrib)
kami buat tak dengar je
tapi bila abah marah suruh kami masuk..semua lari laju-laju masuk rumah
bila masuk rumah
aku tengok pipi ibu dah basah dengan air mata
aku tengok atok susah nak bernafas
kami semua ambil air wuduk
atok nazak waktu ibu tengah lap badan atok (nak mandi kan atok dah tak mampu nak bangun)
aku duduk sebelah atol..gosok dada nya (dengan harapan atok senang nak bernafas)
adik-adik aku yang lain hanya baca kan yassin untuk atok
aku bisikkan kalimah syahadah di telinga atok
air mata aku tak henti-henti mengalir waktu itu..aku tak sanggup lihat penderitaan yang sedang atok lalui waktu itu...
azan magrib berkumandang..atok makin nazak..aku sapu air zam-zam di bibir atok..ustazah aku pernah cakap,orang yang sedang nazak akan rasa sangat haus..habis saja azan magrib,malaikat izrail selesai jalankan tugasnya..atok aku pergi buat selamanya

aku sedang SPM (subjek add math)
kau tahu subjek itu sangat susah kan..aku langung tak tengok buku untuk ingt balik apa yang aku penah belajar..sepanjang malam aku hanya alunkan surah yassin..aku tak hiraukan langsung exam yang akan aku jalani..

aku tawakal pada ALLAH
ini ujian untuk aku

"SEMOGA ALLAH CUCURI RAHMAT KE ATAS ROH ARWAH"
 







0 0 orang balas surat: