Sunday 12 February 2012

Tutorial : Pashmina Sawah Padi


pestime merajin kan diri buat tutorial padahal asignment bertimbun nak kena siap kan . okie , siyesly tension sangat this month >_<

ohhh aku takde lah suka nak berpashmina nak ke kelas . pakai pashmina ni kena ade mood rajin . classmates suka tanya macam mana nak pakai pashmina macam tu macam ni lahh . senang je sayang , anda google saja . hakhak . kat youtube sangaaaattttt banyak !! =))

okie, hari ni nak ajar pakai pashmina sawah padi . kenapa sawah padi ? sebab lilit atas kepala dah gaya macam orang nak pegi bendang . kak fifi yang cakap cengitu and dia yang bagi nama, bukan aku !! hewhew =.="

apa yang korang kena ada ? 
- pashmina / shawl
- 3 peniti a.k.a jarum
- scarf tudung

siap semua nya ? boleh ikut step semua ni . haaa , abaikan keadaan bilik jiha bahar yang tak keruan . hakhak . focus pada kau je okie !!

step 1 :

opkos lah pakai scarf tudung . yang lilit kat leher tu tak payang ngengade nak pakai jugak . aku saja nak cover leher .

step 2 :
pin kan hujung pashmina senget macam ni

step 3 :
lebihan tadi tarik untuk bawa atas kepala

step 4 :
jadikannya macam ni

step 5 :
pinkan lagi agak-agak kat tengah kepala

step 6 :
lebihan tadi tarik macam ni untuk bawa atas kepala

step 7 :
haaa . kedudukan nya cengini . kemas kan cantik-cantik okie .

step 8 :
bila dah betul-betul kemas , barulah pin kan lagi

step 9 :
siappp !! cengini lah ghupe nya

gambar ni kak fifi pakse masukkan jugak . tangan dia tak pernah dok diam sepajang aku amek gambar . haishhh . ikat kat pokok baru tau !


belakang aku tu jangan kau ingat hantu ke juon ke . tu roomates jiha tengah solat lahh . hikhik . siap tutorial first aku . gambar amek dari lappy memang sangat menyedihkan . yang penting sampai maksud . hewhew . abai kan rupa yang mengade di situ . selamat mencuba =)