Wednesday 31 October 2012

Graduation Day

Assalamualaikum

malam akhir dalam bulan oktober ni..dah berbulan aku tak layan blog *patah-patahkan jari*. malas nak fikir benda yang dah pun jadi..back to the title..bukan aku yang dah grad, tapi adik aku..bukan grad dari u,tapi sekolah je..aku? inysayaallah naik lah pentas Uitm Shah Alam tu tahun depan..ade lagi 1 sem aku nak habiskan, doakan aku =)


pukul 5 pagi ibu dah kejut ajak pegi sekolah nurin..majlis start pukul 8.30, biasalah ibu aku ni, tak nak terkejar-kejar..nurin sekolah MRSM Mersing atau nama yang konon mat saleh nurin selalu sebut is Mara Junior Science Collage *MRSM jagak maksud ni nurin oi =="*. Dalam 3 jam jugak dari rumah,memang aku sambung membuta dalam kereta..haha


baju biru tu angah aku, baru sambung master dekat UKM..u lama dia jugak..pity her, lepas grad dulu cari kerja susah nak dapat..biasalah mulut orang sekeliling mesti dok bercakap "belajar pandai-pandai tapi tanam anggur kat rumah". typical malaysian kan? 


sebenarnya nilah first time aku datang sekolah Nurin ni *haha* . tak pernah ikut abah hantar dia..kahkah..bukan tak nak pegi, takde masa free aku nak ikut..aku balik u,dia pun balik sekolah..so how? Alhamdulillah dapat pegi sebab time ni pun cuti raya korban kan..


minggu depan SPM dah mula..nurin siap text aku mintak doa if lupa apa yang kita belajar*text malam2 time tengah beradu..dah la aku tengah mimpi Zain Malik*..hope dia dapat buat yang terbaik..harapan ibu abah,jangan sia-sia kan..tapi aku paling risau kat dia ni, banyak tido dari belajar..dah la tido kat meja study,mybe letak kepala atas buku jadikan bantal tu salah satu cara ilmu serap dalam kepala otak dia..haha..sape tahu kan?


si secik yang ibu paksa ponting sekolah ni tak reti duduk diam..asyik lapar memanjang..dah darjah 5,tapi ibu abah layan dia macam budak 5 tahun..anak bongsu memang macam ni kan?

rasa macam kekok pulak nak tulis blog ni..ayat susah nak keluar dari kepala otak yang baru lepas rosak..haha..sudah laa, kena amek masa dulu..blog aku masih merajuk..doakan adik aku ye..babai


0 0 orang balas surat: