Saturday 25 December 2010

WAHH...RASA MACAM ARTIS GITU BILA DI TAG =)

assalamualaikum..
haha..jawap jangan tak jawap..nanti dose..(teringat masa zaman kat tadika pulak..hehe)

mood sekarang sangat-sangat tak stabil sebab MINGGU DEPAN AKU DAH KENA BALIK UiTM..benci nak mati nak balik sana..rasa macam baru je aku cuti sem..baru je say babai kat bilik buruk aku tu..malas gila nak balik sana..dah la barang semua kena bawak balik..macam orang kena halau rumah pon ade gak..haish..
entri kali aku buat sebab telah di tag oleh adek kecik ni..kau dah pandai nak tag-tag aku ye..tak pe adek sayang *cewahh*..kakak ni akan menjawap nye dengan adil dan saksama (motif)..okiee..tag ini berbunyi begini(siap berbunyik bagai lah kan)..


once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random, things, facts or goal about you. at the end, choose 5 people to be tagged. you have to tagged the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you.

wah..wahh..tamak betoi sampai sekali 25 kau mintak..nasib tak sesusah nak jawab soalan bisness managment..kalau takkk..haram aku nak jawab..hehe
baik kakak gojes..abang kacak..adek comel..cepat amek kertas and take a note howkeyh dengan apa yang aku nak tulis kat bawah ni..semua fakta tentang diri aku..aku ulang lagi..FAKTA dan benar-benar belaka..takde cetak rompak...

PERTAMA
semua orang mesti bagi tahu full name dulu kan..kan..kan..okie..nama aku NURAININ SURAYA BINTI MUKTHAR DAHARI(abai kan nama dahari tu..auta saje)..uoollss bole panggil aku ikut sesedap rasa korang lah..asal tu memang nama aku..tapi..tapi..kalo ada yang panggil aku suraya..aku rasa macam nak pengsan kau tahu..terasa macam gadis melayu gitu bila guna nama tu..*cepat muntah*

KEDUA
aku ni anak yang ketiga dari 6 orang adek beradik..pompuan semua uoollss..(sila kata hebat kat ibu abah aku..hehe)..tak best siot bila tak de laki dalam famli..abah aku sorang tu je laa terkapai kapai kelemasan dilambung ombak kerinduan..ehh...filing nyanyi pulak..siyes weyh..aku teringin gila nak ada abang tak pon adek lelaki..tak main yang angkat-angkat ni..nak yang tulin lagi asli cap ibu dan anak..haha..ni yang terasa nak suruh mak aku beranak lagi ni(ehh..ibu boleh pregnant lagi ke??)

KE EMPAT
ibu aku lahir kan aku pukul 5.54 am( cantik beno waktu ni )..dekat hospital besar BATU PAHAT..hari isnin..9 mac 1992..*muda lagi aku ni ye*

KE LIMA
aku masih lagi belajar kat UiTM dalam jurusan diploma in banking..aku nak kawin ibu tak bagi..so kena la sambung study..haha..aku tak penah tefikir pon nak telibat dalam dunia perbankkan ni..tapi ntah tetiba taufiq dan hidayah sampai kat dalam diri nak pilih bidang ni..alhamdulillah.. :)

KE ENAM
aku tak boleh nak makan tom yam ngan asam pedas..tak boleh nak masuk kat tekak ni..ibu aku masak dah la the best in the world(sape yang tak cakap macam ni kan)..tapi memang tak boleh..saja beno perot aku ni nak mengedik bagai kan..

KE TUJUH
aku suka sarapan tanpa mengosok gigi (kau nak cakap aku selekeh kan)..aku rasa,dengan menggosok gigi tu..aku aka melakukan satu pembaziran kat ubat gigi kat umah aku..yelah..kau dah elok cuci mulot kau bersih sampai kilat gigi kau tonyoh..lepas tu kau makan sarapan dan kembali kotor kan gigi kau balik..betul takkk..

KE LAPAN
dulu masa zaman sekolah menengah..aku duduk kat asrama..dan..aku tersangat lah terkenal dekat hostel tu di kalangan budak-budak lelaki(perasan lebihh)..aku terkenal bukan sebab aku ni cantik..semua kenal aku ada nama panggilan kat asrama..semua ni gara2 classmate lah..diorang panggil aku GAGAH..tang mana yang gagah pon aku tak tau la wei..aku dah rasa macam artis pulak bila pegi mana2 semua orang kenal padahal aku langsung tak kenal dorang..sangat malu wei macam ni..

KE SEMBILAN(mak ai...baru segini je)
kalau uoolllss rasa uoollss ade penyakit bau badan yang bacin..sila jauh kan diri dari aku..sebab aku tersangat alah dengan manusia yang ade penyakit ni..aku akan lari sejauh yang boleh bila ada mahluk yang macam ni..penah aku tahan muntah aku dalam mulut sebab masa tu aku dalam bas..aku muntah sebab classmate aku diri sebalah aku sambil angkat tangan bukak ketiak dia..bacin nak matiii..

KE SEPULUH
terlalu alah pada habuk and tollaanngg lah jangan cubit hidung aku..semua ni akan buat aku selesema untuk beberapa masa yang panjang..seksa uuoollsss bila hidung ni tak selesa..barair memanjang..bersin tu jangan cakap lah..haish..

KE SEBELAS


* lihat lah dunia *
aku ni rabun yang dah tahap maksima..tak kan nampak benda yang jauh jauh tu(tak la jauh sangat)..tapi sangat tak suka nak pakai spek mata..aku rasa dah macam alient bila pakai benda alah tu..

KE DUA BELAS
menyampah+meluat dengan mereka yang menggedik and poyo ni..sangat benci uoollss dengan orang yang ada sifat ni.

KE TIGA BELAS


*spek mate tergojes and jam pink kecintaan * 

terlalu menggilai warna pink aka merah jambu..konon-konon pompuan lembut lah suka kaler ni..padahal..non ado lembut lembut ni..semua naik geram bila tengok segala hak aku berwarna pink..

KE EMPAT BELAS
tak suka rancangan realiti tibi nyanyi-nyinyi tu..macam mentor lah..AF tu lah..haish..tak amek pedulik langsung dengan benda alah macam ni..

KE LIMA BELAS
aku sangat hebat menunggang kuda uoollss..kau tak pecaye sudah..walau pun di lihat sangat tak sopan bila terloncat-loncat bila tunggang kuda..aku pedulik ape..senang menyehat kan tubuh badan okiee..

KE ENAM BELAS
aku ni tersangat lah pendek orang nya..hanya mampu membesar sampai ke tahap 152cm je uoollss..memang sangat tak patut kan..

KE TUJUH BELAS
suka sangat makan..makan..and makan..suka gila dengan double cheese McD..KFC..big apple (coklat and cheese)..cool blog(coklat okiee)..

KE LAPAN BELAS
pizza..uoollss mesti suka makan ni kan..tapi aku tak langsung..ibu aku punya pizza lagi sedap kau tahu..hehe

KE SEMBILAN BELAS
mula guna kan handphone masa ting4..tu pu sebab result PMR aku okiee..tapi sekarang..adek-adek aku guna handphone masa diorang ting1..sangat tak adil!!!grr..

KE DUA PULUH
tak boleh cakap lembut-lembut ..ehh..aku tak reti la nak jadi macam tu..tolonngg ajar boleh?? ^__^

KE DUA PULUH SATU
cinta gila dengan bintang..sangat suka tengok bintang wei..cantik kan..kan..kan.. :)

KE DUA PULUH DUA
berharap dapat berbulan madu kat bulan walau pun aku tahu benda ni sangatlah tak akan tercapai..ehh..angan-angan boleh jadi kenyataan kan..

KE DUA PULUH TIGA
suka gila bhabhi dengan katon doremon..sampaikan masa kecik-kecik dulu aku penah tefikir nak pecah kan skrin tibi tu semata-mata nak jumpa doremon yang ada dalam tibi tu..bongek bebeno aku ni kan

KE DUA PULUH EMPAT

*sampai pejam-pejam mata aku main gitar ni*

walau pun aku tak reti langsong nak petik gitar ni..tapi aku sangat-sangat berazam nak belajar main gitar ni biar sama hebat macam man kidal(wahh)..sayang gila dengan gitar ni..so..sape yang reti main gitar , sila lah tunjuk ajarku sifu.. :)

KE DUA PULUH LIMA
kau nak tahu lagi yee..dah last ni..kau nak tahu..sila lah kenal diri aku..aku senaraikan kejadah banyak ni tak sama dengan uoollss kenal betul-betul diri aku kan..



yesss...dah habis 25 kan..naik lenguh kaki aku nah habis kan ni uoollss..walau tangan yang menaip tapi kaki aku tetap seiring sejalan..wuhuu..dah habis ni kena tag orang lah pulak..okiee..kau yang dah kena tag ni..redha kan lah diri mu..haha


dah siap..babai





0 0 orang balas surat: