Thursday 20 October 2011

Zaman Sekolah Aku Dulu Takde Pesbuk

assalamualaikum . alhamdulillah masih diberi nafas sampai saat ni . sejuk nya bumi Batu Pahat waktu nie =)


aku dah gila main game sekarang . sampai tadi kena marah dengan abah sebab asyik main game macam bebudak . abah kate dah mengalahkan adek ake yang kecik . haishhhh . terus angkat lappy nyorok tepi sofa . takut abah nampak aku main game lagik . hikhik . ahhh abah aku jeles sebab aku emosi main game =.="


tengok dunia sekarang ni dah makin maju . memang rasa syukur sangat . semua dah pakai handphone . da main touch skrin lagik *sumpah aku benci pakai touch skrin =.='* . publik phone dah terabai macam tu jek . sekarang tengah hebaddd padal Ipad . lepas ni lappy pulak yang dah terabai .


dulu kan , laman sosial apa yang pestime korang guna ? senang cite , yang pestime sekali korang kenal lah . 



kolot tak aku pakai benda ni . friendster ni lahyang pestime aku guna . masa tu pun dah kat sekolah menengah . tak silap aku masa aku form 3/form4 . sebab kan masa tu rumah aku takde tenet , so kena lah pegi siber cafe . tapi dulu aku dok hostel . bilik komputer hostel tu lah yang jadik mangsa . cakap dengan warden nak buat asigment , padahal dok melantak benda ni . hikhik .



aku bukak akaun ni pulak tak lame lapas aku guna friendster. masa tu dah dok gila main tukatuka loyout myspace aku . opkos lah aku guna kaler pink . rasa kembang idong bila kenkawan puji page aku cantik . hikhik . nanti dalam kelas dok sebok cite pasal kes dala, myspace . aku kenal awek ni , aku kenal boy kacak ni . aku jumpa page minah hampeh tu . haaa . topik hangat !!


*sape tak tau ape ni cepat pegi rendam kepala dalam beldi*
ye anak-anak . ni namanya facebook . orang kampung macam aku sebut pesbuk . dulu kan time aku sekolah , aku tak penah tau wujud nya pesbuk neh . tapi bila negok bebudak sekarang , haishhh . sape yang takde pesbuk tuh dah boleh masuk dalam group katak bawah gerobok lah . adek aku yang 10 tahun nie pun dah ade pesbuk . bukan main khusyuk tawaduk lagik dia dok bejoli kat pesbuk . aku buat akuan pesbuk neh masa aku baru masuk uni . cehh betape kolot nya aku time tuh .

lepas je aku kenal pesbuk nie , aku dah lupa friendster and myspace tu . and yang paling hampeh sekali ,aku lupa password dua-dua benda ni . kejam nya aku . sekarang aku pasti takde sape yang bukak lagi friendster and mysppace tu . tapi bila aku tengok bebudak sekarang nie , bila dah buka pesbuk nie , dah macam kena pukau . tak boleh nak tutup , dok melekat je . *cakap tentang diri sendiri . okie , sila lempang* . nasib baik zaman aku dulu takde pesbuk ni . kalau tak , memang aku tak belaja . silap ari bulah , takde nya aku dapat masuk uni ni . *cehh konon skema lah ngadap buku je*



p/s: pesbuk aku ade 158 friend request yang tak di approve lagik . 
p/ss : aku takde akaun twitter and tagged . *kolot nya* . oh , aku ada skype yang dah bersawang =) 

2 0 orang balas surat:

aamalinaazman [Reply to comment]

hehehehhehee
zaman kite sameee
tapi x sempat nak buka my space la
kekekeke

AININ SURAYA [Reply to comment]

@aimie amalina : tapi zaman sekarang ni kite takde burung biru tuhh =.="