Sunday 9 January 2011

TERIMALAH WALAU HATI TAK RELA :(

selamat pagi cikgu!!(nada upin&ipin)
sedih yang amat waktu ni . susah betol aku nak terima keadaan ni . bukan tak biasa , tapi tengah belajar nak biasa kan diri dengan hidup baru ni (sambil betulkan spek mata di hidung). peh , ayat dah macam putus cinta pulak. dah macam baru lepas tengok bf duduk bersanding dengan pompuan lain. wahhh,sentap kau!!!

ekceli aku sekarang ni dah 3 hari duduk kat rumah . padahal baru bape hari aku balik UiTM .rumah macam dekat je kan nak balik tiap minggu. dekat lah kot, naik bas 3 jam je dah sampai rumah . dekat kan (^_^) . aku tengah dok dengar ibu aku berleter pasal aku yang selalu merungut sebab study kat UiTM tu.

aku selalu merungut UiTM tu hutan. ada anjing,kene keja anjing bangang tu . bandar kat sana pon dah macam pekan,takde ape2. makanan mahal tak sedap lak tu. barang2 pon susah nak dapat. kelas jauh2,penat jalan .terok kan aku ni!!(ada gak budak UiTM anti aku ni kang)

ibu kata ni lah pengorbanan dalam tuntut ilmu . susah2 sekarang,nanti akhir nya kita senang gak . belajar hidup susah macam tu. ada hikmat kita lalui benda macam ni . ishh banyak lah ibu aku cakap,penat telinga aku dok dengar.tak larat aku nak taip semua nya .

baiklah . aku harus terima semua ni .tuntut ilmu perlu pengorbanan . orang lain boleh,takkan aku tak boleh kan . 



p/s : petang ni aku dah balik UiTM, bas pukul 3.30pm
p/ss : ibu aku nak masak laksa hari ni . mesti belajar cara masak nya!!

0 0 orang balas surat: