Wednesday 12 October 2011

Belajar Dalam Cinta



assalamualaikum blogger . oh hai sweet stalker =)


tengok je tajuk macam ni laju je tangan nak bukak eh . lagik-lagik stalker , dah gelabah badan tengok tajuk entri aku macam ni . okie stalker , sihat ? hahai tanya stalker pulak ,tanya kat blogger kacak and gojes lagi bagus . hihik . emm semua orang dah pernah jatuh cinta kan ? tipu lah kalau kau tak pernah , aku sendiri penah jatuh cinta *dengan cikgu ensem biologi kat sekolah* . and aku jugak penah jatuh sebab cinta . sumpah , rasa sakit tu tak boleh nak bayangkan . 




apa korang rasa bila 'dia' yang korang sayang tu tinggal kan korang . atau ada sebab yang tertentu hubungan tu kena stop sampai situ . hahai . cool kentang lah kawan " setiap yang terjadi tu ada sebab nya " tu yang aku pegang sampai sekarang . Allah saja temukan kita dengan orang yang salah . tahu kenapa ?






sebab bila kita jumpa jodoh yang sebenarnya , kita akan rasa syukur pada ketentuanya . means kat sini , kau akan jumpa yang lagi better dari 'dia' . memang masa becinta dulu kau tengok dia lah lelaki/pempuan yang paling baik dekat mata kau . tapi ada kau nampak lelaki/pempuan yang lagik baik kat luar sana ?  hade ?





Allah sengaja temukan kita dengan orang yang salah sebab Allah nak kita jadi penilai yang lebih baik . nak kita sedar sebenar nya dia tu banyak kekurangan , yes memang kita kena terima kekurangan pasangan kita tapi bila dah break macam ni mesti lah kita akan tersedar sesuatu yang kita buat - buat tak nampak selama ni pada pasangan kita . kan ? Allah nak kita tahu yang 'dia' ekceli bukan pilihan hebad untuk kita pada masa depan nanti .



kita akan sentiasa mengharap pertolongan Allah bila kita terluka sebab cinta .
betol kan ? kau akan sentiasa berdoa pada Nya untuk bantu kau pulih . pada sape lagik kau nak berdoa , kawan-kawan kau ? hade ? kau memang akan cerita pada dyeall , tapi diri kau sendiri yang tanggung sakit tu . mengadu pada Allah sebab Dia pendengar paling baik . kau menangis sepuas nya , jangan pernah ada rasa malu nak nangis depan Allah . kau akan rasa lega . pecayalah =) 


kau jugak akan dapat kasih sayang yang lagi better dari 'dia' . sape tanak yang terbaik kan ? kau lupakan cinta kau yang dulu , biar cinta yang baru masuk dalam diri kau and kau akan tahu kasih sayang yang kau rasa sekarang ni lagik indah dari yang dulu .


bila kita ditemukan dengan orang yang salah , kita dapat kutip pengalaman yang orang lain susah nak dapat . macam pengalaman hantar 'dia' sampai depan pelamin . pak kepak kepung *bunyik kompang* . tengok 'dia' bersanding dengan lelaki/pempuan lain , bukan dengan kau . Allah jadi kan kau orang yang hebat jiwanya sebab kau mampu buat macam tu walhal hati kau remuk waktu tu . hei tipu lah kau boleh tersenyum kalau tengok 'dia' kat atas pelamin dengan orang lain kan . mesti satu badan menggigil tengok dia atas pelamin . senyum kau waktu tu fake je . takan kau nak meraung dekat situ pulak kan . waktu ujian ni melanda kau , kau akan cuba jadi sekuatnya walaupun waktu tu kau dah jatuh .  see , kau sangat hebat !


Allah jumpa kan kau dengan orang yang salah sebab Dia nak kau tahu yang cinta yang terbaik adalah cinta denganNya . kau takan rasa kecewa cintakan Dia . Allah nak kau tahu hidup ni takan kekal lama . kuat bangun dari cinta yang kecewa kan kau . ada hikmah di sebalik yang terjadi .



cinta ni banyak ajar kita . yes aku banyak belajar dalam cinta . aku penah jatuh and aku tanak jatuh lagi . cukuplah apa yang penah aku rasa dulu . semua orang bebas cakap ape je pasal kita , mereka bukan ade kat tempat kita kan ? maybe mereka faham apa yang kita rasa , tapi bukan mereka yang rasa . elak lah macam mana pun , kita akan tetap lalui apa yang dah Allah tentukan . cool lah pada yang kecewa tu . Allah takan duga kita sebab Dia tahu kita mampu lalui dugaan tu . setiap yang berlaku ada sebab nya =)




4 0 orang balas surat:

Eliza Sulaiman [Reply to comment]

phuuuuuyooohh!!!

:O

berpuitis!

Anonymous [Reply to comment]

wow...
thumbs up..
puitis la..syok sangat bace..:)

AININ SURAYA [Reply to comment]

cik eliza : hahai . baru tahu kah ? ^___^
aira : bole ganti a samad said tak ? tehee~~

IgatUS [Reply to comment]

Hehehehehe....